fredag 26 oktober 2012

26 - det ljusnar

Senaste månaden har varit lite av en avgrund, jag har kämpat hårt för att det jag jobbat upp inte skall försvinna ner i ett svart oändligt gap. Det verkar dock som att den administrativa delen av min resa börjar reda upp sig, faktiskt i princip är helt slutförd. Det finns dock tre små steg kvar. Eller ja, ett av dom är ett enormt steg rent innehållsmässigt, dock ett litet steg rent utförandemässigt - lite som en månlandning.

Fredag. Det är lite att man har en press på sig, eller jag i alla fall, att fredagar skall bli något... meningsfullt. Man kan inte slänga bort en fredag sådär. De skall ha ett värdefullt innehåll, trivsamt och engagerande. Så det är väl dags att jag sätter igång med att skapa denna veckas fredag då. I was thinking, vi börjar med lite städning, följer upp det med en dusch och därefter kan vi kanske avsluta eftermiddagen med en promenad eller kanske cykeltur för att vid femtiden så smått övergå till kvällsbestyren. För man är väl ingen riktig svensk om man inte har fredagsmys? Eller?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar